فرایند برندینگ
رساآوا به عنوان مشاوری حرفه ای در امور برندینگ استراتژیک تخصص یافته است. مدل مفهومی فرایند برندینگ این شرکت بر اساس شش ضرورت اصلی شکل گرفته است. که عبارتند از:
تحقیق و تجزیه تحلیل
در ابتدای فرایند برندینگ لازم است که شما نگاه دقیقی به مشتریان اصلی، رقبا، توانمندی ها و معیارهای اساسی شرکت خود داشته باشید. با تحقیقات می توانید پلی میان خود و مشتریان خود بسازید، پلی که فاصله شما با مشتریان را به واسطه شناخت نیازهای آنان پر می کند و حرکت مشتریان به سمت شما را تسهیل می کند و منجر به جذب بیشتر آنها و به تبع آن سودآوری فزونتر برای شرکت و یا سازمان تان می گردد.
در ابتدای فرایند برندینگ کافی است:
مشتریان بالفعل و بالقوه خود را به درستی بشناسید و به واسطه این شناخت مشتریان اصلی خود را بیابید و بر آنها تمرکز کنید.
دانش و اطلاعات بیشتری از رقبای خود کسب کنید، از این طریق است که می توانید جایگاه آنان را در بازار بشناسید.
شرکت و یا سازمان خود را به خوبی بشناسید، توانمندی ها و نقاط ضعف آن را درک کنید تا بتوانید آن را به سمت رشد یافتن سوق دهید.
موقعیت یابی
قدم بعدی در فرایند برندینگ تعریف و تصاحب موقعیتی شفاف و متمایز در بازار حوزه فعالیت تان به واسطه تجزیه و تحلیل تحقیقات است. موقعیت و جایگاه شما باید به درستی به این سوال پاسخ گوید که: چگونه می خواهید از رقبایی که در حال حاضر مشتریان اصلی شما را به خود جذب کرده اند متمایز باشید؟
برای تعریف چنین جایگاهی لازم است:
متفاوت باشید: بدین معنا که محصولات و خدماتی ارائه دهید که شما را در میان رقبایتان برجسته کند.
متمرکز باشید: در حوزه فعالیت خودتان، فرصتی ویژه را کشف کنید و بر آن تمرکز کنید. تنها در این صورت است که مشتریان به دنبال شما خواهند بود و برای محصولات شما بهای بیشتری می پردازند.
سنجیده عمل کنید: بی گدار به آب نزنید قبل از هر چیز دریابید که فرصت ویژه ای که بر آن تمرکز کرده اید به قدر کافی مورد توجه است و یا خیر.
ایجاد تعهد
تعهد برند توسعه دهنده و ترویج کننده موقعیت رقابتی شرکت و یا سازمان شما است. تعهد شما باید شامل منافع قابل درکی باشد تا بتواند در مشتریان تمایل و علاقه برای محصولات و خدمات شما ایجاد نماید. توجه داشته باشید که تنها ایجاد یک تعهد خوب کافی نیست و لازم است که شما تعهد برندتان را در همه وجوه کسب و کار خود حفظ نمایید و تمامی افراد در شرکت تان را به حفظ آن پایبند سازید. تعهد برند برای ایجاد انگیزه در مشتریان لازم است سه هدف زیر را دنبال کند:
تعهد باید انتقال دهنده منافع محصولات و خدمات شما به مشتریان باشد، منافعی که برای مشتریان مطلوب باشند و توانایی این را که مشتریان را متقاعد به استفاده از محصولات و خدمات شما سازند داشته باشند.
تعهد باید موثق و قابل اعتماد باشد.
تعهد شرکت و یا سازمان شما باید همیشه، همه جا و در تمامی شرایط حفظ گردد.
خلاقیت
برای توسعه و گسترش برند خود، نیازمند آن هستید تا موقعیت و تعهدی را که به واسطه تحقیقات به دست آورده اید را به تصویر بکشید و یا آن را به گوش مشتریان برسانید، در این مرحله است که خلاقیت برایتان ضروری است، خلاقیت علاوه بر آنکه به واسطه خلق تصاویر و پیام ها شرکت شما را متمایز می کند، استراتژی های رفتاری، تبلیغاتی و بازاریابی شما را نیز شکل می دهد. شکل گیری هویت بصری، شعارها و پیام های تبلیغاتی، راهکارهای منحصر به فرد بازاریابی و غیره تماما حاصل خلاقیت است.
طرح های اجرایی
در این مرحله تمامی ایده های خلاقانه حاصل از مرحله قبل اجرایی می گردد، این مرحله می تواند شامل خلق یک هویت تصویری جدید برای شرکت شما و یا طرح های اجرایی جهت بازاریابی و تبلیغات شما باشد علاوه بر آن در این مرحله است که تمامی کارکنان شرکت و یا سازمان شما درمورد ماهیت و ارزشهای برندتان آموزش می بینند و برای توسعه کسب و کار شما آماده میشوند.
مشاوره و نظارت
به یاد داشته باشید که برندینگ فرایندی مقطعی و کوتاه مدت نیست و یک برند برای موفقیت نیازمند ارزیابی و نظارت مستمر است. نگران نباشید، شما در طی این مراحل و حتی بعد از آن تنها نیستید و می توانید از مشاوره و نظارت کارشناسان رساآوا بهره مند شوید تا از حرکت برندتان در مسیر سودآور مطمئن باشید.
به یاد داشته باشید که:
با دست یابی و عمل به این شش ضرورت برند، چهره ای منحصر بفرد از یک شرکت به مشتریانش ارائه می شود که حاکی از اعتماد، اعتبار و ارزش های مهم آن شرکت است و از این طریق برند موفقیت را برای صاحبانش رقم می زند.
انواع برندینگ
برندینگ محصول/ خدمت
“برندینگ محصول/ خدمت” کلید دستیابی به دریافت احساسات مطلوب از مشتریان است. عوامل زیادی برای نفوذ موفق یک محصول/ خدمت در بازار وجود دارد. نکته قابل تامل آن است که کدام یک از این عوامل (قیمت، طراحی، فرمول، بسته بندی و غیره) مشتری را برای خرید قانع می کند. هر کدام از این عوامل می تواند عرضه یک محصول/ خدمت را با شکست و یا پیروزی مواجه کند، آمارها نشان دهنده آن است که 40 درصد از محصولات تنها طی 2 سال پس از عرضه شکست می خورند و این شکست تنها به دلیل نادیده گرفتن قوانین برند است چرا که خلق برند از یک محصول و یا خدمت، پروسه و هدفی مقطعی و کوتاه مدت نیست که بتوان به طور آنی به آن دست یافت بلکه نیازمند مجموعه ای از افکار و اندیشه های سازنده اقتصادی است که در طی فرایند پیچیده و مرکب از تحقیق، تجزیه و تحلیل، خلاقیت و نوآوری حاصل می شود، به بیان ساده تر برندینگ محصول یا خدمت، ارائه راهی برای متمایز شدن از برندهای موجود در بازار است، پیدا کردن جایگاه خاص و مناسب در بازار و الهام بخشیدن و ترغیب مشتریان برای خرید و تجربه محصول/ خدمات شما. به طور کل شما برای ارائه یک محصول و خدمت نیازمند یک استراتژی برند قوی برای مواجهه با رقابت شدید بازار هستید و برندینگ این امکان را برای شما فراهم می سازد چرا که کارآمد ترین ابزار برای دستیابی شما به احساسات مطلوب مشتریان تان است و سبب می شود مشتریان به دنبال شما آیند و محصولات و خدمات شما را حتی با قیمتی بیش از رقبا خریداری کنند و این است جادوی برندینگ.
برندینگ شرکت
بزرگترین چالش برای شرکت ها در محیط رقابتی امروز آن است که چه طور به سودآوری کلان دست یابند. کسب سودآوری، رشد و بقای شرکت ها وابسته به مشتریان اصلی آنها است، این مشتریان، سودآور و وفادارند و همچنین مشتریان دیگری را به شرکت ها ارجاع می دهند اما دستیابی به چنین مشتریانی به سادگی امکان پذیر نیست و نیازمند فعالیت های مدون در حوزه برندینگ است چرا که پروسه برندینگ منجر به ایجاد استراتژی و چارچوب مطلوب و مورد پسند مشتریان در یک شرکت می گردد و ارزش های مورد توجه مشتریان را درآن شرکت تثبیت می کند. این امر سبب ایجاد رابطه ای عاطفی بین یک شرکت با مشتریانش می شود و پایه ساز یک رابطه مادام العمر با مشتریان می گردد از این طریق است که برند سودآوری را برای شرکت ها به ارمغان می آورد و سبب فزونی ارزش دارایی های یک شرکت می شود.
“برندینگ شرکت” عاملی است که شرکت شما را از رقبایتان متمایز می کند، تنها در زمانی که شرکت خود را تبدیل به یک برند می کنید و با استراتژی شکل یافته و منسجم برند آن را اداره می کنید و همچنین با بهره مندی از تعهد برند مشتریان داخلی و خارجی و به طور کل هر فردی که با برند شما در ارتباط است را نسبت به شرکت خود وفادار می سازید، همگان می توانند به شما اطمینان کنند و شرکت شما را از میان رقبا بر گزینند. برندینگ کارآمد ترین راه برای نشان دادن منافع منحصر به فرد تجارت و کسب و کار شما به مشتریان تان است علاوه بر آن برندینگ موقعیتی برتر و متمایز برای شما در بازار تعیین می کند و سبب می شود به بالاترین پتانسیل درآمدی و محبوبیت دست یابید.
پرسنال برندینگ
“پرسنال برندینگ” تماما در مورد شما است. Personal Branding is all about YOU!
برند شخصی خود را بسازید، تا بدین وسیله در موقعیت برتر از هم نسلان خود قرار گیرید.
با “پرسنال برندینگ”، درک و احساسی ایجاد می کنید در خصوص اینکه، که هستید و چه کاری انجام می دهید.
توجه داشته باشید که “پرسنال برندینگ” تنها برای کارآفرینان و مشاورین نیست بلکه این فرایند می تواند برای افزایش ارزش ها و دارایی شما به عنوان یک کارمند نیز موثر باشد.
“پرسنال برندینگ”، شرح فرایندی است که به موجب آن اشخاص و حرفه آنان به عنوان یک برند، شاخص می شود. مفهوم “پرسنال برندینگ” بیان می دارد که موفقیت اشخاص از پکیج شخصی (ترکیبی از توانمندی های شخصی) آنان ایجاد می شود. در واقع “پرسنال برندینگ” افزایش و ایجاد دارایی است که به طور مستقیم وابسته به ویژگی های خاص و منحصر به فرد افراد و اشخاص است این ویژگی ها در حالی که در بر گیرنده مواردی همچون خصوصیات فیزیکی، پوشش، ظاهر و دانش می گردد، تنها به این موارد نیز محدود نمی شود و تمامی این ویژگی ها با یک اثر، احساس و ادراک ماندگار، ثابت و متمایز کننده شخص از سایرین ترکیب می شوند.
“پرسنال برندینگ” منجر به آن می شود که شما به عنوان یک برند در حوزه فعالیت حرفه ای خود مورد توجه قرار گیرید. با بهره مندی از برند شخصی خود می توانید سریع تر و شفاف تر مهارت ها، شخصیت و ارزش های خود را توصیف و منتقل سازید. در نهایت “پرسنال برندینگ” سبب توسعه شهرت و خوش نامی شما می گردد و شبکه اجتماعی شما را افزایش می دهد و از این طریق است که مورد علاقه سایرین قرار می گیرید در این مرحله است که دیگر سایرین به دنبال دانش، تجربه و تخصص شما خواهند آمد.
یکی از مواردی که لزوم “پرسنال برندینگ” را بیش از پیش می نماید توسعه فضای مجازی و تحت وب است. “پرسنال برندینگ” در جامعه مجازی امروزی کاملا ضروری است چرا که اولین مکانی که هر فرد برای کسب اطلاعات در خصوص شما به آن مراجعه می کند اینترنت است از این طریق است که فرد نسبت به شما چه به عنوان یک کارفرما و چه به عنوان یک کارمند شناخت پیدا می کند و مهارت ها و توانمندی های شما را درک می کند. بنابراین هر فرد نیازمند آن است که مطمئن گردد حضور آنلاین وی قدرتمند و متمایز است و می تواند او را در دستیابی به اهدافش یاری دهد.
پروسه “پرسنال برندینگ” نیز کاملا شبیه به برندینگ محصول و شرکت است و از اصول مشابه آن پیروی می کند. در واقع برای “پرسنال برندینگ” نیز لازم است تعهد، پیام، تصویر و سایر عناصر شکل گیرد و دائما این تعهدات در هر زمان و مکانی حفظ گردد.
برندینگ مکان
هر مکانی رازی در خود نهفته دارد. مکان مورد نظر شما چه داستانی دارد؟ “برندینگ مکان” برای شما این امکان را فراهم می سازد تا در ذهن مخاطبین ادراک تاثیرگذار و منحصر به فردی از صفات و ویژگی های مکان مورد نظر ایجاد و جایگاه سازی کنید. واقعیت آن است که توسعه اقتصادی موفق و پایدار یک منطقه کاملا وابسته به ساخت یک برند مستحکم و متمایز با استفاده از ویژگی های مطرح آن منطقه است بنابراین می توان گفت با توجه به اهمیت “برندینگ مکان” در ایجاد هویتی مستقل و متمایز در ذهن مخاطبان، از آن می توان به عنوان ابزاری کارا و اثر بخش در توسعه اقتصادی مناطق بهره برد. برای ساخت یک برند مکان موفق، ریشه یابی و معرفی ویژگی های خاصی که در خصوص مکان مورد نظر کاملا منحصر به فرد است، ضروری است. لذا استراتژی برند سازی مکان نیازمند رویکردی واقع بینانه، متمایز کننده و نیز الهام بخش است تا بتواند تصویر، درک و پنداشتی اغواکننده در مورد بنا، محله، شهر، منطقه یا کشور به مخاطبان هدف آن ارائه دهد.
ویژگی ها و عوامل متمایز کننده مکان ها که می توان آنها را شامل شهرها، اماکن تاریخی، بناها و غیره دانست از پتانسیل بالایی در برند سازی برخوردارند به بیان دیگر ماندگاری نام این اماکن در ذهن مخاطبان بالقوه، نیازمند ساخت برندی مستحکم و تداعی کننده ویژگی های آن می باشد. فرایند “برندینگ مکان ها” در صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است چرا که “برندینگ مکان های” توریستی بر جذب مخاطبان و افزایش بازدید از آن مکان ها و جاذبه های گردشگری پیرامون آن و به تبع آن رشد صنعت گردشگری و سود حاصل از آن بسیار تاثیر گذار است، به این دلیل است که برند سازی مکان ها و پتانسیل های گردشگری یک کشور از اولویت بالایی برخوردارند. امروزه اکثر شهر های مهم در دنیا نیز در حال برندینگ نمادهای سازه ایی و مکانی خود می باشند، تا بدین وسیله برند شهرشان را در ارتباط با کلیه مکان ها، ساختمان ها و سایر جاذبه های آن شهر در ذهن مخاطبان ایجاد کنند و ارتقا دهند. به علاوه “برندینگ مکان ها” در ایجاد تمایزی منحصر بفرد برای بخش های کوچکتر یک شهر، حتی تک تک بناها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ساخت هر بنایی با هدف جذب گروه خاصی از مشتریان صورت می گیرد و اجرای دقیق یک پروسه برندینگ برای هر بنا می تواند منجر به درک صحیح مخاطب هدف آن بنا و در نتیجه جذب و مراجعه مخاطبین گردد.
ما برای انجام فعالیت های زیر در قالب قرارداد مشاوره کمک می کنیم :
• برندینگ
برندینگ چیزی بیش از ساخت یک نام یا لوگوی زیباست. برندینگ مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند. برندینگ تمایزی منحصر بفرد است که برای مشتریان، کارکنان و مدیران سازمان اهمیت زیادی دارد. برخورداری از یک برند قدرتمند سبب می شود هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کنند. سودآوری به سبب جذب مشتریانی وفادار به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی نا مشهودی برای شرکت می شود که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن شرکت باشد.
• نامگذاری
نام یکی از مهمترین عناصر قابل شناسایی در طول عمر یک برند است. لازمه خلق یک نام مناسب به کارگیری ترکیبی از ویژگی های خلاقیت، هم راستایی، تاثیرگذاری و کارایی است. از این طریق است که شما در دسترس مشتریان قرار می گیرید. و در ذهن آنها ماندگار می شوید. رساآوا در پروسه ساخت برند نامی متمایز و ماندگار خلق می کند نامی که فراموش نمی شود.
• استراتژی برند
یک برند موفق به آسانی منجر به جذب مشتریان اصلی می گردد، مشتریانی با ارزش و سودآور که موتور محرکه موفقیت هر شرکت می باشند. دستیابی به برندی موفق نیازمند استراتژی برندی منحصر به فرد، خلاق و یکپارچه بر پایه تحقیقات کارشناسانه از شرکت، مشتریان و رقبا است. استراتژی برند راهبردی است که به مدیران کمک می کند تا سطح توانایی حرفه ای خود را برای کسب جایگاهی متمایز در بازار هدف ارتقا دهند. رساآوا با بهره گیری از دانش تخصصی و تجربیات برون مرزی خود، در تدوین استراتژی برند منحصر به فرد برای شرکت ها، مسیر متمایز سودآوری را برای آنها روشن می سازد.
• تعهد
تعهد برند منفعت عینی، مطلوب و قابل اجرایی است که شرکت در قبال مشتریان، نسبت به عملی ساختن آن متعهد می گردد، حفظ دائمی این تعهد منجر به سودآوری برای شرکت از طریق افزایش وفاداری مشتریان و افزایش مشتریان وفادار می شود. رساآوا تعهدی منحصر به فرد، متمایز و متناسب با توانمندی های هر سازمان و نیاز خاص مشتریان آن محصول یا خدمت، با بهره گیری از تیم خلاق خود ایجاد می کند.
• موقعیت یابی استراتژیک
دست یافتن به موقعیت برتر و متمایز در بازار که منجر به ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا می گردد نیازمند ارائه منافع و شایستگی های منحصر به فرد به مشتری است که این منافع و شایستگی ها علاوه بر متفاوت بودن نسبت به رقبا، مرتبط و متمرکز بودن با شرایط بازار می بایست رضایت مندی مشتری را پیش از پیش حاصل نماید. رساآوا با استفاده از نتایج تحقیقات و درک نیاز مشتریان، توانمندی های سازمان و نقاط قوت و ضعف رقبا، موقعیت رقابتی برتری را برای سازمان شناسایی و آن را در دستیابی به موفقیت یاری می کند.
• تدوین محتوا
جهت برقراری ارتباط موثر با مشتریان تمامی محتوا و متونی که به وسیله کانال های ارتباطی در دید رس مشتریان قرار می گیرد علاوه بر آن که از جذابیت و ادبیات زیبا، شفاف و قابل درکی برخوردارند، باید گویای منافع محصولات و خدمات سازمان، همسو با استراتژی و تعهد برند، بیانگر ارزش های بنیادی و پیشنهادی شرکت برای مشتریان باشند. رساآوا محتوایی جذاب و در عین حال تجاری و کاربردی در راستای ارتقا اثربخشی تمامی کانال های ارتباطی سازمان ها خلق می کند.
• خلق پیام
پیام در واقع انتقال دهنده تعهد شرکت به مشتری است و از طریق خلق یک پیام مناسب است که می توان تعهد شرکت را به درستی به مشتری القا کرده و تاثیر مطلوب را در ذهن وی بر جای گذاشت و انگیزه مراجعه به شرکت، محصول یا خدمات را برای وی به وجود آورد. رساآوا با بهره گیری از متخصصین خلاق خود، تعهد شرکت را در قالب پیامی جذاب و به یادماندنی که در عین حال بیانگر منافع شرکت است ترسیم می کند.
• خلق هویت بصری
هویت بصری چهره یک برند است، این هویت شامل تمامی عناصر بصری می گردد که مشتری در برخورد با یک سازمان با آن مواجه می شود و یک برند با آنها به مشتری یادآوری می گردد. تاثیر اولیه قدرتمند و در عین حال جذاب و ماندگار در ذهن مشتری مهمترین عاملی است که در خلق هویت بصری باید مد نظر قرار گیرد. دست یابی به این مهم تنها از طریق خلق هویتی خلاقانه، اثر بخش، کارا و متناسب با کاربرد محصولات و خدمات سازمان امکان پذیر است. در طراحی این عناصر حفظ تعهد و حرکت در مسیر استراتژی برند باعث ایجاد عناصری متناسب با شخصیت، ارزش های برند و در عین حال همراستا و هماهنگ با یکدیگر و ماموریت برند می گردد.
کارشناسان متخصص طراحی تیم رساآوا با بهره مندی از علم روز دنیا و با توجه به نتایج تحقیقات صورت گرفته برای هر سازمان هویت بصری منحصر به فردی در راستای تاثیرگذاری قاطع آن سازمان در ذهن مخاطبان خود، خلق می کند. عناصر هویت بصری عبارتند از:
لوگو ، اوراق اداری ، رابط گرافیکی وب سایت ، بیلبورد ، پوستر ، بروشور و کاتالوگ ، بسته بندی و طراحی داخلی
• طراحی گرافیکی
• طراحی داخلی
• طراحی غرفه نمایشگاهی
• طراحی کاراکتر
• تحقیقات بازار
• تحقیقات صنعت
• تحقیقات شرکت
• تحقیقات رقبا
• تحقیقات مشتریان
• استراتژی بازاریابی
• استراتژی تبلیغات
• طرح کمپین بازاریابی
• طرح کمپین تبلیغاتی
• آموزش داخلی برند
• بازاریابی
• تحقیقات بازار
• بخش بندی بازار
• تدوین استراتژی بازاریابی
• طرح کمپین بازاریابی
• مشاوره
• مشاوره برندینگ
• مشاوره بازاریابی
• مشاوره مدیریت روابط با مشتریان
• مشاوره کسب و کار
• مشاوره حقوقی برند
• مشاوره سازماندهی
• مشاوره تبلیغات
• ممیزی
• ممیزی محیط بازاریابی
• محیط کلان
• جمعیت شناختی
• اقتصادی
• محیطی
• تکنولوژیک
• سیاسی
• فرهنگی
• محیط انجام کار
• بازارها
• مشتریان
• رقبا
• توزیع و واسطه ها
• فروشنده گان
• ارائه کنندگان تسهیلات و مؤسسات بازاریابی
• جوامع
• ممیزی استراتژی بازاریابی
• رسالت اقتصادی
• اهداف و مقاصد شرکت
• استراتژی
• ممیزی سازمان بازاریابی
• ساختار رسمی
• کارایی عملیاتی
• کارایی سطح مشترک
• ممیزی سیستم های بازاریابی
• سیستم اطلاعاتی بازاریابی
• سیستم برنامه ریزی بازاریابی
• سیستم کنترل بازاریابی
• سیستم تکوین و تولید کالای جدید
• ممیزی بهره وری بازاریابی
• تجزیه و تحلیل سودآوری
• تجزیه و تحلیل اثر بخشی هزینه
• ممیزی های وظایف بازاریابی
• محصولات
• قیمت
• توزیع
• تبلیغات، تبلیغات پیشبرد فروش، روابط عمومی، و بازاریابی مستقیم
• کارکنان فروش
• عکاسی
• عکاسی سازمانی
• عکاسی تبلیغاتی
• عکاسی صنعتی
• وب
• طراحی وب
• برنامه نویسی
• تجارت الکترونیک
• تبلیغات
• تبلیغات رسانه ای
• تبلیغات محیطی
پکیج های اجرایی
ما خدمات خود را در قالب پنج پکیج اجرایی ارائه می دهیم که عبارتند از پکیج ساخت و مدیریت برند (Branding)، پکیج هویت برند (Brand Identity Package)، پکیج بازاریابی برند (Brand Marketing Package)، پکیج تبلیغات برند(Brand Advertising Package) و پکیج استراتژی برند(Brand Strategy Package) همچنین این امکان برای شما وجود دارد که خدمات مورد نظر خور را به صورت سفارشی شده انتخاب نمایید.
فعالیتی که ما در خصوص طراحی و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی انجام می دهیم، در ارتباط با پنج ام 5M تبلیغات است. 5M موارد ذیل را تحت پوشش قرار می دهد.
• Mission ؛ شناسایی و اولویت بندی مأموریت یا هدف از ارائه تبلیغ
• Message ؛ پیامی که در زمان ارائه تبلیغ بایستی منتقل شود
• Media ؛ رسانه هایی که بایستی به منظور ارائه تبلیغات، با توجه به بازار هدف و مأموریت تبلیغ از آن ها استفاده کنیم
• Money ؛ بودجه مورد نظر به منظور طراحی، تدوین و ارائه تبلیغ چه قدر است و با چه استراتژی و تاکتیک هزینه گردد
• Measurement ؛اندازه گیری کارایی و اثربخشی تبلیغات از ابعاد گوناگون زمینه تبلیغات آینده باشد.
امروزه هیچ فعالیت خدماتی بدون توجه به برنامه ريزي ، و توجه به بازار خدمت ، امکان ادامه حیات ندارد، تفکر بازاریابی نیز در ادامه سیر تکاملی خود ، به فلسفه بازاریابی اجتماعی(Social Marketing) رسیده است.
عواملی که در بازاریابی دخیل می دانیم (Marketing Mix) عبارتند از:
• کالا (Product) (تنوع محصول، کیفیت، طراحی، ویژگی نام تجاری، بسته بندی، اندازه، خدمات، تضمین ها، مرجوعی ها)
• قیمت (Price) (فهرست قیمت های فروش، تخفیف ها، کسورات، زمان پرداخت، شرایط اعتبار)
• توزیع (Publication) (کانالهای توزیع، پوشش کالا، جورکردن کالا، محل عرضه کالا، حمل و نقل)
• ترفیعات (Promotion) (تبلیغات، روابط عمومی و عمومی سازی، فروشندگی شخصی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم)
به طور سنتی این چهار عامل را تحت عنوان P4 مشهورند.
سایر عوامل موثر در بازاریابی (سایرPها) همکاری داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب که همانا موفقیت در فروش است دست یابیم. ضعف هر یک از این عوامل، منجر به ایجاد خدشه در کل سیستم می شود.
در این راستا الگوی AIDAS یکی از الگوهایی است که برای برنامه ریزی پیام تبلیغاتی مورد استفاده قرار میدهیم. این الگو برای برنامه ریزی پیام تبلیغاتی، شیوه ای پنج منظوره را پیشنهاد می کند که عبارت است از جلب توجه، ایجاد علاقه، تحریک تمایل، سوق دادن به خرید و رضایتمندی پس از خرید.
• جلب توجه Attention
• جذابیت Interest
• میل و اشتیاق Desire
• عمل خریدAction
• رضایت مندی Satisfaction
تقسیم بندی بودجه تبلیغاتی
روشهای کلاسیک تعیین بودجه تبلیغاتی در مجموع سه طریقه اصلی را پیش رو میگذارند:
• بر اساس درصدی از فروش یا درصدی از سود
• بر اساس قسمتی از فروش هر واحد محصول
• بر اساس موضوع واقعیت و وظیفه
بنظر ما حضور در بازار رقابتی فقط 4 قدم است :
قدم اول تولید ایده های بکر و موثر :کارشناسان زبده تبلیغات شما را در رسیدن به ایده های بکر یاری میدهند.
قدم دوم پکیج بندی مناسب خدمات : طراحان، گرافیست ها و متخصصان بازار و برنامه ریزی ، خدمات شما را با بهترین کیفیت و در متناسب ترین شکل و با کمترین هزینه با توجه به حضور رقبا در بازار یاری خواهند کرد.
قدم سوم معرفی خدمات : ما با شما هستیم و کمک می کنیم تا شما برند خدمات خود را وارد بازار نمایید.
قدم چهارم جذب نمایندگی و حضور در بازار : بعد از معرفی عرضه کنندگان سراسر کشور به سراغ شما می آیند و در صورتیکه شما مایل باشید با شما قرارداد می بندند و فروش محصولات شما و حضور در بازار را به عهده می گیرند.
منتظر چه هستید؟ تا موفقیت 4 قدم مانده است. بسم الله
با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۲۳۳۱۱۵۲ دفتر
۰۹۱۲۱۸۶۰۶۵۰ داورزنی
۰۹۱۵۳۳۲۱۲۰۰ اکبرنژاد
واحدهاي رساآوا عبارتند از: